facebookmailrsstweeteryoutube


 


Εξετάσεις

Εκπαίδευση και οικονομική κρίση: Χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς

imagesCA27IZ1S 266x189Εκπαίδευση και οικονομική κρίση: Χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Μπορώ να την προσφέρω στο παιδί μου ή όχι;
Στις μέρες μας η οικονομική κρίση αποτελεί το μόνιμο θέμα συζήτησης και όχι μόνο, καθώς το στρες που δημιουργείται λόγω αυτής ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την αύξηση των προβλημάτων ψυχικής αλλά και σωματικής υγείας. Η απώλεια εργασίας, n συνεχής μείωση του εισοδήματος καθώς και τα όλο και αυξανόμενα «χαράτσια» συνεπάγονται ανασφάλεια, άγχος και εντάσεις τόσο στις σχέσεις μεταξύ των ενηλίκων, όσο και μεταξύ γονέα-παιδιού.

 

Το ψυχολογικό στρες που συνδέεται με την ανέχεια αυξάνει τις πιθανότητες ο γονέας να νιώσει ανήμπορος μπροστά στα οικονομικά βάρη της οικογένειας. Ειδικά καθώς μπαίνουμε στον Σεπτέμβρη – μήνα που χρειάζεται να παρθούν αποφάσεις, εκτός των άλλων, και σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών – το άγχος και οι ενοχές μεγεθύνονται, αφού δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για έναν γονιό από το να ξέρει πως δεν μπορεί να προσφέρει τα απαραίτητα για το παιδί του, προκειμένου εκείνο να έχει ένα καλύτερο μέλλον με περισσότερες προοπτικές. Επιπρόσθετα, συχνά νιώθει πως σιγά – σιγά σβήνει ο θαυμασμός προς το πρόσωπό του, με αποτέλεσμα να φτάνει ακόμα και στο σημείο να ντρέπεται για τον ίδιο του τον εαυτό.

Φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες, η φοίτηση του παιδιού στη σχολή όπου κατάφερε να περάσει μετά τις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου, βάζουν τον γονέα σε σκέψεις και προβληματισμούς.

Να μερικές συμβουλές που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:
• Συζητήστε με το παιδί σας με ειλικρίνεια και εξηγήστε του την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικογένειά σας πάντα, βέβαια, με τρόπο κατανοητό για την ηλικία του

• Σχεδιάστε μαζί τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων (π.χ. λίστες για αγορά αγαθών και διαχωρισμός τους μεταξύ αυτών που «χρειάζεται» να αγοράσουμε και αυτών που απλά «θέλουμε»)

• Αναζητήστε τρόπους προκειμένου το κάθε μέλος της οικογένειας να περιορίσει τα έξοδά του και να ιεραρχήσει σωστά τις ανάγκες του

• Η εύρεση μιας δουλειάς μερικής απασχόλησης ίσως να ήταν μια καλή λύση τόσο για τους φοιτητές, όσο και για τα παιδιά των τελευταίων τάξεων του σχολείου. Έτσι, όχι μόνο θα εξασφαλίσουν κάποια χρήματα για τις προσωπικές τους ανάγκες, αλλά θα εκτιμήσουν καλύτερα και τον τρόπο που κερδίζει κανείς τα προς το ζην

• Περικοπές μπορούν, επίσης, να γίνουν και στα σχολικά είδη. Η χρήση, για παράδειγμα, περσινών τετραδίων που έχουν ακόμα κενές σελίδες ή μεταχειρισμένων βιβλίων από μεγαλύτερα παιδιά

• Οργανώστε μαζί με φιλικά σας ζευγάρια ομάδες μελέτης για τα παιδιά σας όπου τα μεγαλύτερα θα βοηθούν τα μικρότερα με τα μαθήματά τους, προκειμένου να μειώσετε την ανάγκη για φροντιστήριο. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η συνεργατικότητα και η υπευθυνότητα των παιδιών

• Εάν το παιδί σας είναι φοιτητής, αναζητήστε τρόπους για να κερδίσει κάποια υποτροφία που τυχόν παρέχεται από το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο φοιτά. Επίσης, στην περίπτωση που η σχολή του παιδιού σας δεν είναι ιδιαίτερα μακριά από τον τόπο κατοικίας σας, συνυπολογίστε τα έξοδα μετακίνησης με τα έξοδα διαμονής του σε ένα δικό του διαμέρισμα, προκειμένου να εξοικονομήσετε χρήματα

• Βοηθήστε το παιδί σας να μεταποιήσει παλιά ρούχα ή έπιπλά του προκειμένου να μοιάζουν με καινούρια ή να βγάλει σε δημοπρασία αντικείμενα που πιθανώς να μην τα χρειάζεται πια. Στις μέρες μας, το διαδίκτυο παρέχει μια σειρά από τέτοιου είδους επιλογές

Είναι γεγονός πως το άγχος των γονέων που πηγάζει από την αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών τους μπορεί να διαταράξει την ισορροπία όλης της οικογένειας. Η αβεβαιότητα που επικρατεί σε συνδυασμό με το δυσοίωνο μέλλον, δημιουργούν την αίσθηση της απώλειας ελέγχου της κατάστασης. Ωστόσο, θυμηθείτε ότι τα παιδιά αντέχουν και προσαρμόζονται, αρκεί να νιώθουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να βασίζονται στην οικογένειά τους! Δείξτε τους, λοιπόν, πως όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, εσείς θα κάνετε ότι μπορείτε για να καλυτερεύσουν!


 

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ΤΑΞΗ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ

Είναι γνωστό ότι το Κ.Ξ.Γ. ΒΥΡΩΝ έχει εξοπλιστεί με συστήματα προβολής σε λευκό πίνακα, υπολογιστές σε κάθε τάξη και Smart Boards τους έξυπνους διαδραστικούς πίνακες.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ?

Βασικό ερώτημα καθώς ίσως κάποιοι να αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το θέμα της τεχνολογίας γενικότερα. Εδώ θα παραθέσουμε τα σημαντικότερα επιχειρήματα του ερωτήματος αυτού.

TechnologyLesson• Η έρευνα* έχει δείξει πως το κίνητρο της ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά μέσα (πχ υπολογιστές, video games κλπ.) δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο από την εκπαιδευτική διαδικασία. Η οπτικοποίηση, ο πειραματισμός, και η δημιουργικότητα μπορούν να πολλαπλασιαστούν με τα ηλεκτρονικά μέσα και να αυξήσουν το κίνητρο για μάθηση αφού το μέσον (ηλεκτρονική παρουσίαση του μαθήματος) είναι ελκυστικό.

• Οι μαθητές έχουν ήδη εξοικείωση με την τεχνολογία από τα κινητά τους τηλέφωνα, τους υπολογιστές, τα Facebook, Google searches κλπ. Χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία για να κάνουν έναν αριθμό από πράξεις όπως να ακούσουν μουσική, να επικοινωνήσουν με φίλους μέσω e-mail, να αναζητήσουν πληροφορίες για κινηματογράφους και εκδηλώσεις, να βρούν πληροφορίες για το σχολείο τους σε θέματα που τους έχουν ανατεθεί. Τα computers και το Internet είναι ήδη στην ζωή τους.

• Συνηθισμένοι στα ηλεκτρονικά τους gadget οι νέοι σήμερα ίσως αντιμετωπίζουν το σχολείο και τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης ως βαρετό και ξεπερασμένο. Είναι δουλειά του σχολείου να χρησιμοποιήσει τον κόσμο τους για να τους πλησιάσει. Είναι απαραίτητο να το κάνει γιατί οι νέοι σήμερα σε αυτόν τον κόσμο θα ζήσουν και θα εργαστούν. Στον κόσμο της τεχνολογίας και της εξέλιξης.

Οι πληροφορίες σήμερα ταξιδεύουν με ιλιγγιώδη ρυθμό. Είναι ελεύθερες από χιλιάδες πηγές και οι περισσότερες από αυτές στα αγγλικά. Οσοι έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία έχουν πρόσβαση και στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, ειδήσεων, απόψεων. Οι υπολογιστές στην τάξη με το κατάλληλο λογισμικό και υπο τον έλεγχο του καθηγητή ανοίγουν ένα παράθυρο στον κόσμο, βοηθούν να εκτεθεί ο μαθητής σε δεδομένα γλώσσας, ασκήσεων, ειδήσεων, απόψεων που είναι σύγχρονα και τον βοηθούν να εξασκηθεί στην γλώσσα με πραγματικά κομμάτια ειδήσεων κάτι που θα είναι χρήσιμο για τις εξετάσεις πτυχίων που θα δώσει.

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΝΑΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ

• Εχουμε την δυνατότητα να προβάλλουμε το βιβλίο που διδάσκουμε στον πίνακα δείχνοντας τις ασκήσεις, λύνοντας και γράφοντας συγχρόνως όπως πρέπει να κάνουν οι μαθητές στο βιβλίο τους.

• Μπορούμε να κάνουμε τις ακουστικές ασκήσεις εύκολα και γρήγορα με το πάτημα ενός κλικ στην οθόνη. Μπορούμε να το ακούσουμε όσες φορές θέλουμε , να το σταματήσουμε, να ζητήσουμε από τους μαθητές να επαναλάβουν οτιδήποτε και να συμμετέχουν άμεσα. Κερδίζουμε χρόνο από το ψάξιμο στην κασέτα ή στο cd και σταματάμε σε όποιο σημείο θέλουμε.

• Μπορούμε να δούμε Video οποιαδήποτε στιγμή στον πίνακά μας. Αυτό μπορεί να είναι μια κινηματογραφική ταινία, ένα απόσπασμα από μια ταινία ή κινούμενο σχέδιο άμεσα γρήγορα.

• Μπορούμε να έχουμε σύνδεση στο Internet όποια στιγμή το επιλέξει ο καθηγητής για να προβάλουμε κάτι πχ. Ένα θέμα ειδήσεων από διεθνείς εφημερίδες και τηλεοπτικά προγράμματα, θέματα που φέρνουν την επικαιρότητα στην τάξη μας και δίνουν αφορμές για συνομιλία και εξάσκηση του ακουστικού και προφορικού λόγου.

• Μπορούμε να προβάλλουμε την θεωρία της Γραμματικής άμεσα με ένα κλικ έτσι ώστε άμεσα να επαναλαμβάνουμε και να εξηγούμε πάλι φαινόμενα που δυσκολεύουν τους μαθητές. Την θεωρία αυτή την ετοιμάζουμε οι καθηγητές και βρίσκεται αρχειοθετημένη στους υπολογιστές μας ανα επίπεδο.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Τα οφέλη για τους μαθητές είναι πολλά και πολύ σημαντικά. Ηδη τα διαπιστώσαμε την χρονιά που πέρασε κατά την οποία είχαμε την δυνατότητα να ελέγξουμε το σύστημα, να προετοιμαστούμε για την ευρύτερη εφαρμογή του και να μάθουμε μέσω σεμιναρίων και πρακτικής να το χρησιμοποιούμε.

Ετσι λοιπόν διαπιστώσαμε ότι με την χρήση των προβολικών συστημάτων και των διαδραστικών μαθημάτων οι μαθητές μας έχουν τα εξής οφέλη:

Οι μαθητές είναι περισσότερο συγκεντρωμένοι στο μάθημα. Οι μικροί μαθητές δεν «χάνονται» καθώς βλέπουν στον πίνακα την σωστή σελίδα που δείχνει η καθηγήτρια τους και οι μεγαλύτεροι βρίσκουν πιο ενδιαφέρον να κοιτούν αυτά που προβάλλονται, κοιτώντας παράλληλα και το μάθημά τους.

Το μάθημα γίνεται πιο ζωντανό με την προβολή video και αποσπασμάτων κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών και των εφήβων.

• Με τα συστήματα προβολής έχουν την ευκαιρία να εξασκούνται στο άκουσμα διαφορετικών φωνών από αυτήν του δασκάλου τους

• Η επανάληψη οποιουδήποτε φαινομένου γίνεται πια εύκολα και γρήγορα. Με ένα κλικ έχουμε στον πίνακά μας οποιοδήποτε γραμματικό ή άλλο φαινόμενο που δυσκολεύει τους μαθητές μας κάτι που θα μας έτρωγε χρόνο να το γράψουμε στον παραδοσιακό πίνακα.

• Ετσι η εμπέδωση γίνεται πια στην τάξη εύκολα και γρήγορα.

Κερδίζουμε χρόνο γιατί σε ένα μάθημα μπορούμε να διδάξουμε περισσότερη ύλη, πιο συμπυκνωμένα από όταν θα έπρεπε να γραφτούν χειρόγραφα τα φαινόμενα στον παραδοσιακό πίνακα.

• Τέλος έχουμε μια αποτελεσματικότερη διαδικασία μάθησης. Οι μαθητές εμπεδώνουν καλύτερα, η διδασκαλία μας μεγεθύνεται, έχουμε έναν σημαντικό βοηθό μέσα στην τάξη μας που ενισχύει την όποια προσπάθειά μας.

Η Τεχνολογία στην τάξη είναι ένας σημαντικός σύμμαχος στην προσπάθειά μας να διδάξουμε αποτελεσματικά και όσο το δυνατόν χωρίς κόπο. Είδαμε την διδασκαλία μας να ενισχύεται, το ενδιαφέρον των μαθητών μας να αναζωπυρώνεται, την αποτελεσματικότητά μας να εκτοξεύεται.

Ετσι λοιπόν εμείς οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε ώριμα τις προοπτικές που μας ανοίγονται από την χρήση ενός πολυδύναμου μέσου μάθησης. Κανένας διαδραστικός πίνακας δεν μπορεί φυσικά να υποκαταστήσει την ανθρώπινη επικοινωνία μαθητών –εκπαιδευτικών και μαθητών μεταξύ τους όμως οι νέες τεχνολογίες και προοπτικές που ανοίγονται από την χρήση της τεχνολογίας στην τάξη μπορούν να αποτελέσουν ένα ακόμη όπλο στην φαρέτρα του εκπαιδευτικού που ενδιαφέρεται να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να ανανεώσει το διδακτικό του οπλοστάσιο.

Να ανοίξει ένα παράθυρο μάθησης και πολιτισμού μέσα στην τάξη μας

Εμείς στο Κ.Ξ.Γ. ΒΥΡΩΝ σίγουρα ενδιαφερόμαστε για κάτι τέτοιο.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

 

H ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Οι ξένες γλώσσες και κυρίως η άριστη γνώση των αγγλικών (σε επίπεδο Proficiency) είναι μία από της προτεραιότητες της Ελληνικής οικογένειας. Ποιόν τρόπο επιλέγουν οι Ελληνες για να διδαχθούν τα παιδιά τους ξένες γλώσσες?

78% στέλνουν τα παιδιά τους σε κάποιο Κέντρο Ξένων Γλωσσών

18% επιλέγουν κατ' οίκον διδασκαλία

2-3% μαθαίνουν ξένη γλώσσα στο σχολείο

Είναι εμφανές από την έρευνα που διεξήγε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ότι η Ελληνική οικογένεια εμπιστεύεται και προτιμά το Κέντρο Ξένων Γλωσσών για την ξενόγλωσση εκπαίδευση των παιδιών. Σε τι υπερτερεί ένα Κέντρο Ξένων γλωσσών από άλλους τρόπους εκμάθησης της γλώσσας?

Η ΟΜΑΔΑ

Ένα από τα δυνατά σημεία υπεροχής των Κ.Ξ.Γ είναι οι ομάδες των μαθητών μας που αναπτύσσουν μια δυναμική που ενισχύει την μάθηση. Η τάξη προάγει την άμιλλα, την συνεργασία, τα κίνητρα,την παρατηρητικότητα. Οι ομαδικές δραστηριότητες και τα καινοτόμα παιχνίδια που εισάγει ο ενημερωμένος εκπαιδευτικός προάγουν την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Το συνεργατικό περιβάλλον μιας ομάδας μαθητών κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται ότι είναι μέλη μιας ομάδας στην οποία βρίσκουν στήριξη, ανεκτικότητα, συντροφικότητα και ψυχολογική κατανόηση.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ –ΥΠΟΔΟΜΗ

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών παρέχει στους μαθητές του ένα ευχάριστο περιβάλλον με σωστό σχεδιασμό για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας. Ο πίνακας, ο σωστός φωτισμός, το υλικό υποστήριξης (flashcards, Interactive Whiteboards, video/dvd, projectors, παιχνίδια) ενισχύουν και εμπλουτίζουν την διδασκαλία ώστε να γίνεται η μάθηση όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και δημιουργική.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ – ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ- ΕΛΕΓΧΟΣ

Οι καθηγητές ένος Κέντρου Ξένων Γλωσσών επιλέγονται με προσοχή από τον διευθυντή Σπουδών του Κέντρου και ελέγχονται από τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε χρόνο. Παράλληλα το Κ.Ξ.Γ. προάγει την εκπαίδευση των καθηγητών του με σεμινάρια συνέδρια κλπ. Στο Κ.Ξ.Γ. ΒΥΡΩΝ συμμετέχουμε στα ετήσια Συνέδρια QLS ,TESOL, INTERNATIONAL PUBLISHERS καθώς επίσης και σε σεμινάρια εντος του σχολείου μας αλλά και σε σεμινάρια από ιδιωτικούς φορείς teacher training. Ετσι οι καθηγητές μας είναι ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο.

Παράλληλα στην πορεία του ο κάθε μαθητής θα έχει διάφορους καθηγητές

Και θα έχει την ευκαιρία να επωφεληθεί από την μεθοδο και την προσωπικότητα του κάθε ενός από αυτούς.

ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Σε ένα Κέντρο ξένων γλωσσών οι εξετάσεις είναι σπουδαία υπόθεση και «τεστάρουν» την αποδοτικότητα του. Κάθε χρόνο αποδεικνύουμε την δυναμική μας και την αξία μας με τα ποσοστά επιτυχιών μας. Αυτό είναι μια συνάρτηση πραγμάτων και μεθόδων που ξεκινάει από την πρώτη μέρα του μαθητή και καταλήγει σε ένα πτυχίο και σε ένα εφόδιο ζωής. Οι μέθοδοι, τα βιβλία, η κατάλληλη προετοιμασία συχνά από μία ομάδα καθηγητών ειδικών στα πτυχία εγγυώνται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στις εξετάσεις και στη απόκτηση των διπλωμάτων.

ΣΑΦΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Στο Κ.Ξ.Γ. ενημερώνουμε συχνά τους γονείς για τον τρόπο που γίνονται τα μαθήματα με παρουσιάσεις του προγράμματος και των μεθόδων που χρησιμοποιούνται ώστε οι γονείς να γνωρίζουν τους στόχους και τις επιδιώξεις μας.

ΣΥΧΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Τακτικά γίνονται ημέρες γονέων στις οποίες ενημερώνονται οι γονείς για την πρόοδο των μαθητών . Επίσης δίνονται έλεγχοι, ενδεικτικά και πιστοποιητικά που καθιστούν σαφές το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται ο κάθε μαθητής σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαικό Πλαίσιο (CEFR) που ακολουθεί το Κ.Ξ.Γ. ΒΥΡΩΝ.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ QLS (QUALITY LANGUAGE SERVICES)

To K. Ξ.Γ. ΒΥΡΩΝ περνά από διαδικασίες ελέγχου από το QLS που είναι το Ελληνικό κομμάτι του EQUALS που Πανευρωπαικά πιστοποιεί την ποιότητα στην διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Ετσι είστε σίγουροι ότι πραγματοποιεί τις δεσμέυσεις του και έχει υψηλά standards σε όλα τα επίπεδα της διδασκαλίας του.

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ταξίδια στο Λονδίνο με επισκέψεις στα γνωστά αξιοθέατα παρακολουθήσεις θεατρικών παραστάσεων στα αγγλικά και στα Ελληνικά, projects που ενισχύουν την διαθεματική προσέγγιση της γλώσσας, εκδρομές, πάρτυ και εκδηλώσεις διαφόρων θεμάτων ενισχύουν την μάθηση και την δυναμική της ομάδας καθηγητών και μαθητών.

Στο Κ.Ξ.Γ διαχειριζόμαστε το 10% της σχολικής ζωής των μαθητών μας, παρακολουθούμε καταγράφουμε και ενισχύουμε την ανάπτυξη των μαθητών μας διαχρονικά έχοντας παράλληλα γνώση του οικογενειακού τους ιστορικού, δίνουμε ευκαιρίες για εμπλουτισμό της μάθησης με στοιχεία πολυγνωσίας και κουλτούρας. Ετσι το Κ.Ξ.Γ. είναι ένας τόπος εγγραμματισμού που ενισχύει την γνωστική και κοινωνική τους ανάπτυξη παρέχοντας εγγυήσεις και ασφάλεια ως προς τους καθηγητές και τις μεθόδους του.